سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاصد جذاب ایران برای سفر پاییزی

مقاصد  جذاب ایران برای سفر پاییزی

نیمه‌ی اول سال جزء اصلی‌ترین انتخابهای ما برای انتخاب زمان مسافرت هستند. اما آنهایی که در فصل پاییز سفر کرده‌اند آگاهند که سفر در پاییز یک تجربه‌ی خاص است. در این مقاله مقاصد گردشگری ایران در این فصل باشکوه را معرفی می کنیم. امیدواریم در پاییز همراه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی شما هم سفری جذاب را تجربه کنید .

سفر در پاییز شاید برای همه مردم به دلیل برگزاری مدارس و دانشگاه‌ها میسر نباشد اما اگر حتی فرصت کوتاهی پیدا کردید، سفر پاییزی را تجربه کنید. سفر پاییزی محاسن خودش را دارد مانند: نبودن ترافیک، ارزان تر شدن قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، طبیعت جذاب و آب‌و‌هوای عالی.

مقاصد گردشگری ایران در فصل پاییز بسیار جذاب و متنوع است در این مقاله ما چند مقصد عالی از شمال تا جنوب ایران را بررسی می کنیم.

جاده اسالم به خلخال

 گیلان و مازندران که جزء جدایی ناپذیر انتخاب مقاصد سفرهای تابستانی ماست در فصل پاییز دوباره زیبا می شوند و جذابیت عجیب و خاص خود را نمایش می‌دهند. این فصل همراه با عطر بهارنارنج گیلان و مازندران هم است. جاده ی اسالم در همه فصول و به طور خاص در پاییز می‌تواند یکی از بهترین مقاصد باشد. این جاده‌ی هفتاد کیلومتری از گیلان شروع می شود و در نزدیکی اردبیل به انتها می‌رسد.

مقاصد گردشگری جذاب ایران برای سفر در پاییز

دریاچه شورمست

دریاچه ی شورمست از آن جاهایی است که وقتی پایتان به آنجا می‌رسد از خود بیخود می شوید و شاید خیال کنید که اینجا حتما تکه ای از بهشت است. پس اگر می‌خواهید خاطراتی جذاب در طبیعت به یاذگار داشته باشید به این دریاچه سری بزنید. دریاچه شورمست درسواد کوه جای دارد. این منطقه جاذبه‌های گردشگری و دیدنی هایی مانند: پل و تنگه ورسک، جنگل ارفع ده، غار اسپهبد خورشید دارد .همچنین در این منطقه برخلاف بکر بودنش، امکانات تفریحی مانند قایق رانی، ماهیگیری، دوچرخه سواری و اسب سواری هم وجود دارد.

روستای افجه

سفر به روستای افجه برای ساکنان تهران می‌تواند یک تجربه عالی باشد. افجه بهشت کوچک آرامی در حوالی شهر تهران است. می‌توانید در پاییز یک پایان هفته و حتی یک نصف روز را برای دیدن این روستای زیبا بگذارید و روحتان را آرامش دهید. این روستا در فاصله‌ی پنج کیلومتری لواسان قرار گرفته است. افجه یک روستا قدیمی و تاریخی است که دیدنی‌های بسیار جذابی را در دل خود جای داده است. بعضی از این دیدنی‌ها عبارتند از: آبشار پسچویک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین‌شاه، دشت لار، قلعه ساکا، حمام قاجار و … . ادامه مطلب...